Ditte

Alla inlägg under november 2007

Av Caroline - 16 november 2007 15:03

Igår var Emilia jätte förstoppad... hon har försökt bajksa i 3 dar men kommer inte någe.. så igår nör jag tog av henne blöjan så fanns det lite där men som inte ville komma ut.. *stackarn*


Men efter et par timmars arbete ( från 16-20 ) så var hon klar och somnade direkt. duktiga flickan min :P


Hon har sin första förkylning samtidigt, så hon har ju inte all ork i kroppen som hon skulle haft annars.


I dag har svärfar varit här, snacka lite skit och fick korten han hade tage från dopet sen så bjöd han mig och emila på lunch ( kina mat ).

Sen så vid kl 14 så har vi vare själva och inväntar att niclas ska komma hem, saknar han jätte mycket. vi har inte haft mycket tid för varandra alls dom senaste 2 veckorna..

och dom ggr vi har fått vara själva så har vi båda somnat av utmattning.

så vi ska flirta med carina om inte hon kan ta emilia på dagen på söndag s vi kan gå på bio och rå om varandra en stund... behöver det verkligen...


i helgen ska vi fira nathalie som fyller år ( niclas syrra )

annars äre bara lungt.


nästa helg så ska vi till mariefred, ska på kalas på söndag ( michelle fyller år )  4 år, shit vad tiden har gått fort.. sjukt..

hon var bebis för mig nyss.....

jaja ne men nu ska jag ta det lungt, passa på när emilia ändå vilar lite :P


Hej sejs!


puss

Av Caroline - 11 november 2007 21:56

I helge har madde (syrran) blivit 18 år och vi firade henne med att festa här hemma och sen utgång på klaras i city.
Det var jätte kul,
Adam, Niclas, jag, madde, martin, lunkan och Anders kom förbi och festade och vi drog ut vid halv elva och kom hem kl 5 på morgonen..
Jag bara drack och drack och det hände ingenting så tillslut gav jag upp och började dricka vatten istället, spara på pengarna!

Men gud vad människor är jobbiga när dom e fulla och man själv e nykter hehe
Men vi hade kul, dansade och tokade oss=)

Emilia har som sagt börjat äta lunch purer och hon älskjar det.
idag provade vi broccoli pure till majs och potatis pure.
På torsdag blir hon 5 månader och vi ska köpa nya burkar och se vad som finns där =)
Hon börjar bli stora tjejen nu :P

Imorn tänkte jag gå till bvc och mäta och väga Emilia för att se hur hon har reagerat viktmässigt med tanke på att hon äter ersättning nu ( ammar bara morgon och kväll ), jag tycker hon ser smalare ut nu.. men det är förmodligen för hon börja lägga på ett par cm istället =)

Sen på Onsdag så är det barnvakt över natten med oskar.., igen... ska upp 7 på torsdag för att fixa han till skolan....
jaja.. det är bara att tat!
Till helgen kankse Virre och Danne skulle titta förbi *kul* Saknar virre JÄTTE mycket!

Ne nu ska jag sluta skriva men vi hörs *puss*

Av Caroline - 5 november 2007 10:37

Emilia äter nu mer ersättning än bröstet, hon ratar bröstet och vill ha flaska.

Carina vet nu om det och hon tycker att jag är lat och att det är bullschit att mjölken är vattnig och att det är vi som har vant henne vid att ta flaska därför föredrar hon den före bröstet.. men vad ska man göra när ens bebis inte vill ha bröstet, man ger ju vad som helst bara hon får  mat i sig.. därav har hon fått ersättning sen så blir hon 5 månader om 10 dar och jag känner inte mig tvingad att amma längre och det är skönt rätt ut sagt att sluta amma ( inte helt än ) för att slippa den smärtan jag får i brösten när jag ammar..
Mår inte jag bra av att amma så mår ju inte Emilia bra av det heller, hon känner ju av det.. right?!

Sen så säger hon att hon vet vad hon hade gjort och har gjort med sina barn och att hon e fel människa att prata ammning med, för att hon e FÖR ammning.

Det är jag oxå.. men när det inte går längre vad f*n ska man göra?! Jag vill ju att mitt barn ska få i sig mat och bli MÄTT!!!!

Jag ammar henne morgon, någon gång på dagen och sen på kvällen som natt rutin efter att hon har fått flaska.
Jag gör så gott jag kan, jag vill ju hennes bästa men måste ju oxå tänka på mig.
Det tar på mig och niclas oxå när jag ammar, vårt sexliv är ju inte det bästa mens jag ammar heller.. och när hon nu tar ersättning så känns det mycket bättre och Emilia och Niclas kan knyta band med varandra på ett annat sätt.
Jag är inte bara en "MJÖLK MASKIN" längre, jag är mamma.....

Gör jag fel?! jag känner mig inte dum, men ändå tar jag åt mig av komentarer om att jag e dum som inte hel ammar längre...
20 veckor ( 4½ månad hel ammade jag henne ) ......

hjälp?!?!

Av Caroline - 2 november 2007 22:44

Idag började jag med ersättning till Emilia för min mjölk e inte lika mättande som förut... när man pumpar ur den så ser det ut som gummet vatten ...

typ som när du använder ett mjölk glas som du tidigare drucke ur och häller i vatten utan att skölja ur det... så... alltså inte så speciellt mättande.

Jag kan säga att det var det bästa jag kunde göra i dag, att ge henne ersättning hon vart en sån glad bebis och hon sov så skönt.. nu ligger hon för natten sen 20.00 så vi får se om jag får sovmorgon imorn eller om hon ska ha tutte imorn bitti..

Jag tänker ju inet sluta amma givetvis, det är ju det bästa hon kan få ( mina antikroppar ). så jag ammar henne så mycket som jag kan och e hon fortf inte mätt så ska hon få ersättning för resterande av det som hon vill ha.


Niclas va på kryssning i går med jobbet och han skulle komma hem vid fem ungefär men han ringde halv fyra och fråga om det var okej att han fortsatte ut med kompisarna.

Ja visst varför inte lixom, jag klarar emilia själv, men gulligt av han att fråga =)

Men När jag sitter hos nathalie och nicole så ringer niclas strax innan 18 och säger att han e hemma... hahaha

kl 20.30 ungefär så deckade han i soffan.


Nu ska jag själv gå och lägga mig, e suuuper trött. vart inte så mycket sova inatt.. somna inte fören halv ett och fick gå up och göra iordning en fryst mjölk flaska till Emilia och sen somna om till 8.

Så nu äre godnatten!!!


puss på er alla goingar där ute ;P

Av Caroline - 2 november 2007 09:31

Vi har nu fått dagis plats, på ett privat dagis "föräldra koperativ".
KUL =)

Igår hade vi tjej kväll här hemma, jätte mysigt.
Niclas var på kryssning med jobbet och han kommer hem senare i efter middag.
Emilia ligger på golvet och leker och vi ska snart hoppa in i duschen och bli frächa, tur att hon gillar det, men måste vänta till hon har sovit middag, så hon inte e för trött, hon börjar bli trött nu så...

Idag ska vi träffa nathalie och nicole som var här igår och gå en promenad i det fina vädret =)

Ne jag vet inet vad jag ska skriva mer, hat bra så hörs vi!
pussas och kramas

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards