Ditte

Alla inlägg under december 2008

Av Caroline - 26 december 2008 23:19

Julafton hos farmor

Av Caroline - 22 december 2008 15:46

Nya julklänningen

Av Caroline - 22 december 2008 12:34

Ute på stan och fikar med mamma och pappa. Och valde givetvis den största socker bullen dom hade! Hi hi

I dag tog jag ledigt från jobbet och ville vara med tha familija!
Vi har vare till vårdcentralen och fått ut brikanyl till Emilia sen så tog vi en fika för det var inget öppet och som ni ser på dagens bilder ( 22/12 ) så valde givetvis Emilia den största bullen hon kunde hitta =)

Sen gick vi runt i affärena och hittade en klänning till Emilia, som vi ska pröva och se om hon kan ha sen så en ny mössa och halsduk till mig och vantar och halsduk till Niclas.

Niclas håller på att slå in lite julklappar nu och väntar på att Martin ska komma förbi med julklapp till Emilia sen ska vi upp till Carina för att sen åka och storhandla mat på ICA maxi =)

jag lägger upp lite bilder sen beroende på OM hon kan ha klänningen eller inte.
Annars måste jag ner och byta ut den, den kostade 300 kr så jag hoppas att hon kan ha den, det e ju så att hon e emellan strl. 80-86... 80 e lite för litet och 86 e lite för stort.. skit svårt, beror på vilket märke det e men så e det ju med vuxenkläder oxå.. olika strl, för olika märken..

Ja nej nu ska jag pröva klänningen på henne så får vi se =)

puss och hej!

Av Caroline - 15 december 2008 12:03

I dag fyller oskar 10 år! Grattis!


var iväg med emilia stressad som f*n i morse försovde oss sen när vi skulle ut med vagnen så det en massa byggarbetare som håller på utanför grinden så jag fick vänta på dom innan jkag kom iväg med vagnen.

sen väl på dagis hade dom precis börjat ta bort frullen, så jag flirtade till mig att dom skulle ge henne lite frulle och fröklarade läget.


sen träffade jag natta, tog en cigg sen hem och äta frulle och städa sen i väg igen och hämta ut vad jag trode var mina krämer jag har beställt men ikke, det var mina kalendrar... :(

när ska dom komma!!!!!!?!


Så nu har jag äte lunch och sitter här och skriver och tänkte att jag skulle lägga mig och vila, e inte helt 100 i dag, ska jobba imorn så jag måste vara 100 imorn..

hade 40,8 i feber igår.. inte kul. pratade med min chef idag om att jag var hemma igår.. haha han låg hemma han med med feber därför han inte svarade när jag ringde i lördas.

aja det e tur att det går över iallafall.

nu e det 9 dagar kvar till julafton, sjukt vad tiden går fort asså!


Jag längtar tills vi sitter i bilen påväg hem till norrland, ska bli så mycigt att få träffa allihopa!!


Norrland, I´m coming home!!!!


ne men nu pallar jag inte skriva mer ska slå in julklappar och sen vila i 40 minuter för sen e det våra bästa år :P


ha det bra heeeej!! :P

Av Caroline - 10 december 2008 19:58

Min ända lediga dag har gått ut på att vara själv ett par timmar, vare på ikea och köpt en ny säng till emilia ( finns kort på den )

sen så har hon tagit sin 1½ år vacination och koll, hon var jätte duktig!

hon e 76 cm och vägen 10830 gram fortf. kort i rocken men hon e inne i sånt där läge där 80 e för litet och 86 e för stort.. suck.. hehe som sin mor!!

Grattis J!!!

snart 2 barn fan vad starkt!! hoppas H*n inte kommer på samma dag som J gör, inte så kul, man vill ju ha sin egen dag att fylla år på.


emilia sover jätte bra i sin nya säng nu iallafall, gnällde till 2 ggr bara men sen somna hon som en ängel.

har satt upp en grind oxå så ifall hon vaknar så kommer hon inte ut ifrån vårat sovrum och kan leka rövare ;P


nu har jag 3 lediga dagar kvar innan nyårs afton... tungt..

men jag e ledig på själva julafton iallafall, viktigast!

sen åker vi till mor i norr på kvällen innan nyår, jag jobbar till 18.30 den dagen..

Jag längtar så!!

Kanske ska sitta BV på nyårsafton oxå, jag har ju emilia så jag kommer ju ändå inte att dricka. och sen kanske J och A kommer förbi och kollar på film och myser med chips och dip :P


ne nu ska jag prata vidare på msn med J =) fan grattis igen vännen!!!!


Love you!! puss


Av Caroline - 6 december 2008 12:07

Av Caroline - 3 december 2008 08:03

i dag på min lediga dag som jag tänkte gå och klippa emilia och ta min vacination så får jag hoppa  in och jobba..

jobbar stängning idag, inte kul!

Men man måste ju ställa upp för företaget :P

haft en as jobbig natt, emilia har drömt massa mardrömmar hela natten.

Jag tror att emilia är mörkrädd för hon har legat och skrikit när man ska natta henne om kvällarna nu så igår prövade jag att tända sterion och dra undan gardinen och då somnade hon utan problem.. är väl nån fas hon är inne i..


får se hur nattningen kommer gå ikväll med niclas..


puss och hej ska göra emilia iordning för dagis.


Av Caroline - 1 december 2008 10:53

Helgen var mysig i fredas så kom N och hämtade mig på jobbet och vi åkte och köpte mat och hyrde film, sen så på lördan så vaknade vi runt kl 8.. typiskt när man får sova hur länge man vill när man e barnlediga haha men nej då!!


vi åkte till barkaby och handlade lite saker =)

Sen så skulle vi hämta upp M men svängde förbi C så man kunde få gosa lite med Stumpan först :P

efter vi var där en stund så åkte vi och hämtade M och åkte sen vidare till Kista och kollade runt i affärena och handlade lite kläder sen gick vi och åt lunch och sen var det bio, det vart den nya vampyrfilmen, så himla bra men den slutar inte som man tror att den ska göra...!!


Sen efter bion åkte vi hem till oss och drack en grogg  var innan vi drog ner till elektra ( restaurangen vi hade bokat bord p ).

När vi var där och skulle beställa mat så var vi fortf. mätta efter lunchen som vi åt så vi beställde bara in nått lätt att äta, men herr M, han beställde in en ordentlig portion ändå hehe moffo!!!


Sen bar det vidare efter några öl och cider till Oleárys, där träffade vi R och hennes kompisar.

Jätte trevligt hade vi där. R försvann med en polare efter ett tag, skulle ta ut pengar och köpa cigg för vi skulle vidare till garbo.

Vi gick i förväg och ringde men nada svar.. men jag skickade mess så hon vet vart vi är lixom :P

Väl inne på garbo så måste alla grabbarna på muggen så man får stå där utanför som ett fån hahaha..

sen så gick vi till baren, så otroligt mycket med folk så man kunde inte dansa, vi försökte där nere och där uppe med det gick inte man behövde inte dansa för att det skulle se ut som att man dansade heheh alla knuffades så det såg ut som det ändå.

Jag fick så mycket komplimanger så jag höll på att bli en tomat och så mycket gammla kunder från ica duvbo sa att dom saknade mig på duvbo, men dit ska jag aldrig tillbaka och sa det att maxi är så mycket bättre hehe!


Juste jag fick en bloodymary kompis oxå =) L!!


Men efter 3 drinken vi beställde så såg N att A var där så han gick dit för att hälsa, A drog ner oss på dansgolvet och hade gett sig fan på att vi skulle visst dansa! as kul hade vi.

Men eftrsom varken jag eller N egentligen var någe party sugna så vart vi heller aldrig riktigt "in the mood".. knappt lulliga.. så vi gick hem när kl var ett.

M stannade kvar för han hade träffat nån kille i baren som hade vunnit på hästar som skulle bjuda han på drinkar *asg*

Så han fick våra nyckar så gick vi hemåt och latoxen N ville ta en taxi hem men nej nej nej.. va fan det tar 10 minuter att gå..!!

Ja men när vi kommer hem så hör vi att nån e på dörrn.. haha det e M, han var kvar i typ en kvart efter oss. han skulle hem för han kom på att han skulle upp och jobba dan efter haha tönt!!


Men helgen var mysig iallafall!

Stumpan fick vara upp längre igår för jag ville mysa med henne så i dag vaknade hon 9.20 värsta sovmorgonen :P


Men sen en liten notering till er andra...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 


Jag föddes inte för din skull och kommer heller inte dö så.

Tycker du inte om mig så är det ditt problem absolut inte mitt.

Snackar du skit bakom min rygg så kan du inte förvänta dig att

Jag ska vara ärlig och betyder du något för mig så vet du garanterat

Redan om det och till sist; jag behöver nog inte berätta så mycket

Om mig själv, det sköter ju alla andra så himla bra och fint åt mig.

Tack för att jag får vara centrumet i erat liv


// Peace out CARRO

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards