Ditte

Alla inlägg under augusti 2009

Av Caroline - 1 augusti 2009 19:55

Ja då var man påväg hem i bilen från sista semester utflykten :P

Har varit fullt upp hela semestern.


Först var vi i Mariefred och njöt av den lilla sol vi fick, var på riddarspele.

Sen så satte vi upp en av skiljarvägg till carinas potatis land som jag sen fick måla =)

Sen så var det 2 dagars fylla :P men inte alls som vi brukar va eftersom vi hade emilia hela dagarna så slutade man dricka efter kl 23 lixom, man e ju inte odödlig längre *haha*


Nej men sen så åkte jag, niclas, martin och romana till göteborg och mamma kom ner till oss och satt barnis, nyttigt!

Det var jätte trevligt för oss allihopa att komma bort och vi hade mycket trevligt på liseberg :P

Vi shoppade oxå, jag handlade 3 linnen, 1 tröja och ett par gympa skor och ett bar låga bruna skit snygga boots.


Sen åkte vi tåget hem jag och niclas, träffade ett väldigt speciellt par på tåget som skulle till egypten, trevligt. Vi satt och pratade hela resan hem, gjorde att resan kändes mycket kortare än vad den var :P


Sen så bestämde jag mig för att åka hem emd mamma till sundsvall redan dagen efter. så jag beställde en 1 klass biljett för mig, mamma och emilia.

Dagen efter, färdig packade så åker vi in till t centralen för att fördriva sista tiden där.

börjar med att tåget är försenat.. en kvart... en halv timme..

sen helt plötsligt fick vi byta tåg, för tåget vi skulle med var trasigt så alla de andra passagerarna skulle med samma tåg.. men skit samma tänkte jag, vi har 1 klass biljett och platser så folk kan få springa och trängas om dom vill. så vi släppte förbi alla.. tills vi blir tillsagda av konduktören att kliva på .. kl var då 16.25 ( skulle avgått 15.30 )

Men vi fick inte plats någonstan.. då visar sig det att det nya tåget var då 2 vagnar förkort.. AMEN HALLÅ!!!

Jo det är sant, våra 1 klass biljetter hjälpte ju inte ett jota!

Vi fick STÅ hela vägen från sthlm till gävle.. ( mamma med stel opererade ryggen och allt )

Sen väl framme i gävle när alla skulle av för det var slut stationen för det här tåget.. ja då har vi ju självklart missat av gången vi skulle byta till..

så vi skulle få ersättnings bussar..

Jo men tjena.. det kom först 1 buss.. och alla skrek hur fan vi skulle få plats alla där!

Men sen kom 1 buss till.. vi var snabba som fan att springa dit så klart.

mamma och emilia gick på och satte sig och jag skulle få in väskorna och vagnen i baggage utrymmet. .. då kommer buss chaffören och frågar vad jag skulle med vagnen till..

"öööh ja den ska in där"

"nej där får den inte plats" säger han då..

jag var så jävla förbannad vid den tidpunkten så jag sa till gubben

"ja då får du köpa mig en ny vagn för den ska fan på bussen!"

jag fick min vilja igenom såklart :P


Men vi vart 1½ timme försenade till sundsvall..

ringde SJ dagen efter och förklarade och hon sa att jag självklart skulle få tillbaka pengarna.

2 dagar senare får jag post om att jag skulle få tillbaka 322 kr.. inte ens halva biljett priset..

nej så jag vart galen och ringde upp igen och sa att det här är inte okej..

så han skulel lägga in en ny reklamation då åt mig. så nu får vi se om det har komme nå brev hem med posten.


Det märks väldigt mycket att man har vare uppe hos mor min.

Jag har fått tillbaka min norrlänska så himla mycke.

Jag älskar att komma hem på snabbvisiter. Man behöer en dos av timrå/sundsvall ibland =)


I onsdag så var jag över till Virre och drack lite tillsammans med syrran min, det var mysigt tills bror min fick åka in till sjukan för han fick sprängningar i bröstet. men det var inget farligt visar sig det efteråt.

Sen i torsdags satt vi uppe hos momma och grilla och spelade KUBB.. Momma och hennes gubbe vinner med 5-3 mot mig och niclas.. haha vi suger!

Sen i går var det timråland kväll, så jag körde in kim dit och sen förbi virre en sväng och körde sedan henne till anneli som hade fest.

Väl där så var det så trevligt att träffa alla gammla. jag ville inte åka därifrån :(

Men men åkte till macken och handlade gott efter att jag sa hejdå.

Sen får man ett mess "fan carro du skulle ha vare här, lindström och alla är här, gamla gänget" tror ni inte att man fick världens sug då eller..

så jag bestämde mig för att hämta kim på natten.

kl 00.30 åker jag hemifrån fit för att hämta kim vid 01.00

sen tänkte jag att man kanske skulle ha nån tur och träffa alla kankse..

JA då =) !

Jag träffade många gamla vänner, och det var jätte trevligt!

Det e tydligen fets ikväll hos anneli oxå, jag var bjuden men .. ja nu sitter man i bilen påväg hem från mamma.

vi har nu 25,8 mil kvar till sthlm.. *suck* tar sån lång tid att åka hem tycker jag.


ja nej men nu så ska jag strosa runt lite på nätet och kolla om det finns nått kul att se :P


Imorn blir det grillning hos mig, för jag fyller år på måndag :P


Nu är det bara 32 dagar kvar till att ligga på bordet med knifen!!!



Puss hej!!

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards