Ditte

Alla inlägg under augusti 2008

Av Caroline - 27 augusti 2008 21:53

Av Caroline - 26 augusti 2008 21:36

Ja emilia går på dagis, jätte duktig e hon.

vi har grillat och festat 2 helger i rad nu,

Jag, niclas, emilia, becca, alex, elliot, sebastian, natta, david och nicole.

Romana och martin va med andra helgen oxå =)

Mysigt att kunna göra saker ihop.


Har börjat plugga lite, men sitter fast för jag har inte word och inte fått mina böcker. skolan kan inte ta emot mina filer eftersomjag har open office och dom har windows office...

ja men ska lösa det sen börjar jag jobba igen vecka 37... delade meningar..


jag natta och becca har börjat bli hurtig att gå ut och gå om kvällarna..




Lite tankar från ingenstans...


varför kan man känna sig så ensam ibland fast man e omringad av vänner?

varför känner man sig oattraktiv emellanåt, fast man är älskad?

Varför känner man att man inte räcker till, fast man sitter hemma och tar det lugt?

Varför känner man saker, men inte säger dom?

Varför händer saker som man inte vill ska hända, kan man göra nått åt det?


Att få se ur en annans människas ögon är som att få hela sin värld rasserad över hur man en dag kan fundera på dessa frågor och hur man har behandlat andra i sin omgivning.

Jag hoppas att emilia kommer att bli en bättre människa än mig.

Jag får leva efter konsekvenserna idag för det liv jag har levt tidigare, FÖRLÅT!



Vart tog mitt liv vägen egentligen? hur kunde jag gå denna väg??

Jag ångrar varken Emilia eller Niclas men allt där emellan...

alla steg man har tagit som man kanske borde ha skippat, alla man har sårat, alla ggr man har kommit hem stupfull och skyllt på en annan, alla ggr jag har lovat men svikit, alla ggr jag har gjort illa någon annan ( både fysiskt och psykiskt ).. är det en oskriven lag att göra allt detta innan man inser själv vad det är man har gjort och ska ångra det?

Jag kommer ju inte kunna få emilia att absolut inte göra samma misstag som jag men jag kan ju berätta konsekvenserna för vad som kan hända..


Än en gång ...

 FÖRLÅT




Av Caroline - 13 augusti 2008 21:27

Då har den här dagen gått, som sagt så var det dagis i dag =)

Gick väl sådär.. emilia hade en väldans otursdag i dag, ramla och slog sig hela tiden. slog i med underkäkes tänderna uppe i tandköttet och började blöda, sen efter det hade lugnat ner sig så ramla hon strax därefter igen och fick en spricka i läppen, så hon har en väldans fläskläpp nu. sen så halkade hon och slog i bakhuve.. hehe inte hennes dag i dag alls.


Men imorn e det en ny dag och nya krafter får se om det blir en bättre dag, hoppas jag =)

imorn ska vi göra kollage på dags, på familjen.

Nu e det fan lite pluspoäng asså, riktiga "vuxenlivet" har nästan börjat nu.

dagis, hämtning, lämning, laga middag, tvätta, städa, bada, natta och sova.. haha en riktig svensson snart haha saknas hund och husvagn *ASG*



nej men vi hoppas på bättre tider imorn.



Niclas jobbar över den här veckan, jätte tråkigt men vi får in extra pengar =) alltid lika kul =)


Köpte en pärm idag, står "hello kitty" på ( ROSA HAHA ), sen framkallda jag kollage korten och imorn ska vi och kolla på mokasiner.

Fick regnkläder och nya stövlar av niclas mamma i dag till emilia =) Tack!


ja vad har mer hänt i dag.. inte mycket alls..

upp lika tidigt imorn.. 6.30 möta natta och becca 8.15 och dagis 8.30-9.30


så ja tjohejsan!!!

puss och godnatt svenska folket!


JO MEN NU KOM JAG PÅ!!!

En kille osmjobbar på dagiset, gick egenom lokalerna i dag och hälsade på alla, gick med en vagn med frukt på..

När han hade hälsat på alla så kommer han fram till mig och ba "nej men hej, dig känner jag igen.. känner du igen mig?!?!"

Jag kände igen honom men kunde inte placera vart och samma gällde han ang mig.. men fett skumt iallafall.. undra vem han va *hmmmmm*


Det visar sig med tiden förmodligen eftersom han jobbar på emilias dagis kommer vi nog ses mer.. gahhh!


men natti natt!!


Grattis Anneli på 22 års dan =)

Av Caroline - 12 augusti 2008 19:54

Grattis på 43 års dagen mamma!


Imorn e stora dagen som dagis börjar, visserligen bara 1 timme om dan i 1½ vecka men ändå..

Blandade känslor med att hon ska börja, men det e bara toppen för henne, så hon verkligen bli aktiverad varje dag och får träffa nya kompisar och va med dom varje dag nästan :P


I dag har jag vare i tonparken med emilia, vi träffade rebecca, sebastian, michelle, carmen och kusin till henne.

Lite senare kom Elliot oxå med alex.

Det var mysigt vi lekte där ett par timmar sen så gick jag och emilia hem för att göra mat och nu sover den lilla tösen, vi höll båda på att somna i soffan vid 18.00 hehe slut körda båda två haha


Nu är niclas snart påväg hem, ska blir skönt att få träffa han lite, han jobbar över hela den här veckan.. stackarn kommer va helt slut när han kommer hem.. men det e pengar och det tackar man inte nej till :P


senare ikväll ska vi t och gå, becca, jag , ullis och natta.. en liten kvälls vandring utan barnvagnar :P

sista lediga kvällen innan det "riktiga" vuxenlivet börjar :P


På måndag börjar skolan oxå =) fett med skoj=) e ju bara ett ämne men det blir ju mer sen i januari, då undersköterske utbildningen börjar :P

 Var på Elgiganten och köpte en laser skrivare och ny dator i går. behöver skrivar till skolan sen så ville ju niclas ha enny dator för att den här kommer ju jag ockupera upp mesta dels för skolarbete nu =)

så då fick han det =)


Ne nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, uppdaterar imorn och berättar hur det gick på dagis..


8.30-9.30 e dagis imorn och hela veckan ut..

har tvätt stuga imorn osså, 13-17.... suck... men måste..

På freda så ska vi på 30 års kalas.. blandade känslor där med eftersom att man inte känner några och jag vet att det är en annan fest jag vill gå på..

Mathias får 24h permis och ska ha fest på lörda.. men vi får se.. kankse.. men tror inte att det går hem hos niclas.. va bakis med emilia en hel dag själv hahaha


lets see..


natti natt


Av Caroline - 8 augusti 2008 10:27

Det har hänt så mycket på sistonde men ändå så lite...

Emilia har fyllt 1, vi har vare på mallis, sundsvall, mariefred och hemma..


Nästa vecka börjar hon på dagis, kommer blir skit kul för henne, men jag började känna igår -" vafan, hon e inte så liten längre, hon kommer inte va med mig om dagarna längre...!?!?!"

hon börjar bli stor nu.. stumpan min!

Pratade jag och niclas igår, om vi skulle skaffa oss en till unge..

blir först om 3 år isåfall eftersom jag ska plugga 2 år och sen jobba minst 1 år för att få upp SGIn.. då blir emilia 4 år innan bebis blir född isåfall..

ja vi får se, man ska aldrig säga aldrig som jag alltid har sagt " aldrig mer barn" titta.. nu 14 månader efter emilia föddes så börjar man spekulera haha!!

Bara tiden som kan avgöra hur det blir.. :P


jag börjar läsa svemska B den 18e och börjar jobba i september igen..

snart blir man undersköterska och kan byta jobb =)

jag längrat till skolan drar igång så man kan få göra lite nytta igen =) man tog ju inte vara på tiden i gymnasiet ordentligt, så nu gör man det på eget intiativ och blir nog bättre betyg =)


Snart flyttar virre och danne, blir borta på obestämd tid, sen så kommer dom kanske flytta hit till sthlm, jag kan ju alltid hoppas :P


 Jag vet inte vad jag ska skriva.. det e som A säger man vill skriva så mycket men man vet inte vad det e för folk som läser..


Snart A så kommer den lilla bebisen som jag tror e tjej titta ut!

*längtar så man får snusa bebis*


Grattis linda på 21 års dan!


Nu vet jag inget mer jag KAN skriva..

puss och hej nu ska emilia få en banan =)

Av Caroline - 4 augusti 2008 16:44

Av Caroline - 2 augusti 2008 21:59

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards