Ditte

Alla inlägg under april 2009

Av Caroline - 29 april 2009 07:45

Igår började jag jobba kl 17.. så jag han skrubba hela ballkongen så jag kan olja där imorn =)

Igårkväll när jag e på jobbet börjar jag känna mig illamående... när jag väl kommer hem och ska klä av mig så ser jag att naveln som jag opererade för 1½ år sedan har spruckit och ut sticker en blå tråd...... :S


Så nu ska jag snart lämna emilia på dagis och sen ringa KS och kolla om det e normalt.. eller vad dom tänker göra åt det..


uppdaterar mer ikväll, jobbar till sju..


bye bye!!


Av Caroline - 27 april 2009 14:08

Av Caroline - 27 april 2009 10:52

Först i lördags så åkte vi på dags kryss jag niclas martin och romana =)

dit resan var mycket roligare än hemresan..

Men det var en rolig upplevelse iallafall och skönt att komma iväg lite.


Igår var vi över till nisse och cicci och hälsade på deras sötnos, Eliaz.

Niclas har blive gudfar till honom =)

skickar upp ett kort senare =)


Jag har idag vart iväg och handlat blomlådor att sätta på ballkongen =)

kommer väl inte börja blomma fören om 2 veckor kankse??

Men när det gör det så tror jag att det kommer att bli fint =)

Kunde inte bestämma mig för vilka blommor jag ville ha så jag tog påsen som det stod " en blandning av alla favorit sommar blommor".

Det blir nog fint =)

 2 Blommlådor vart det =)


Emilia är hemma från dagis idag, vi håller på att lära henne lite engelska.. jag trode faktiskt helt ärligt att det inte skulle gå så fort att lära henne det.

Men hon kan nu säga "yes", "No" ( såklart ) men oxå "hello", "I love you", "bye bye" och "dog".


Duktig tjej min tjej =)


Ne nu ska jag göra lite lunch till barnen här hemma.. ( niclas e hemma från jobbet och kan inte göra nått alls, han har minsann fått nässelutslag och då kan man inte göra nått....!!)


See yaaaaaa!


puss


Ps. Slänger upp helgens bilder lite senare...

Av Caroline - 23 april 2009 07:20

I dag börjar jag inte jobba fören 10.30, har feeeett ont i axlarna och har nackspärr som heter duga.

Emilia kollar på bolli, ska snart göra oss iordning så hon ska till dagis.


jag vet inte mer att skriva om...


Jag har fått en utbildnings sak från jobbet, somna efter första kapitlet igår haha

Jag ska sätta igår och plugga lite efter att jag har lämnat emilia, så man kan konsentrera sig.


Nej men som sagt vet inte vad jag ska skriva så vi hörs imorn eller nått.. ville bara skriva och visa att jag lever :P



Av Caroline - 21 april 2009 19:03

Vi är nu hemkommna från vårdcentralen, jag har lagt emilia precis.

Niclas fick ta först och det gick jätte bra sen så fick jag två, en i vardera arm.

Emilia satt och tittade på, sen var det hennes tur..

vi ville först att han skulle kolla hennes lungor, så vi tog av henne bodyn och hon sträckte fram armen och sa "varsegoood" *asg* så himla söt unge jag har ibland :P

Sen så slutade det hela med att vi tog i benet istället, han kännde sig säkrare på arr ta i benet för det var mer spelutrymme där.


Hon satt och kollade på nålen hela tiden och gnällde till lite när den stack till.

Men hon var JÄTTE duktig, min lilla tjej!


Så nu väntar jag på att emilia ska somna så man kan hoppa in i duschen så man e färdig tills ANDRA AVENYN börjar =)


Spännande!!!!!!!!


Nej men vi hörs imorn efter jobbet :P jag ska lägga fisken imorn *jippie*

Av Caroline - 21 april 2009 17:23

Jag var tydligen ledig i dag när jag kom till jobbet, men fick vara kvär ändå så länge jag ville =)  så jag jobbade 10-16 idag :P skööönt =)

Imorn så fixade jag till det så jag jobbade 8-17 istället för 17-22.15 =)


Det var jätte mysigt på föräldra frukosten i morse = ) Emilia och Nicole hade soooooooopran kör imorse och ´pussades och kramades =) *gull ungar*

Emilia tyckte verkligen attd et var super mysigt att komma till dagis imorse och va med sina kompisar =)

Men hon hade bara smakat på lunchen... åt ingen middag häör hemma heller.. fick en banan, det åt hon upp... ska kolla nu när vi ska vacineras om det finns nån möjlighet att dom kan kolla henne lungor och ta en odling på hennes hosta och sen kankse oxå veta varför hon inte vill äta... för det konstiga är att hon går absolut inte ner i vikt... tvärtom.. UPP!!

Men det känns som att nått e fel.. vi får se, jag hoppas till gudarna att det inte e nått!


Ne men nu ska jag ropa på Niclas att han får skynda sig, han sitter på muggen och vi ska va på Vårdcentralen om en halvtimme, ska se om inte dom kan skjuta in min tid där oxå istället för att jag ska behöva vänta tills på torsdag och springa från jobbet för att hinna..


Nemen han verkar kunna läsa tankar där inne.. haha han vart precis klar så nu ska vi kila =) ha det bra så skriver jag ikväll hur det gick...


Puss

Av Caroline - 21 april 2009 07:30

i dag så är det föräldra frukost på dagis =) MYYYYYYYS!!


Sen ikväll så har niclas och emilia vacination för TBE, jag har min på torsdag tillsammans med min andra havrix spruta =)


ne nu ska vi göra oss iordning och gå till dagis =)

Av Caroline - 20 april 2009 09:39

I dag är jag ledig med emilia, vi ska snart ta bilen och åka till maxi och handla lite tänkte jag =)

jag e as sugen på att göra paj i dag =)

Ska hämta niclas halv fyra på jobbet oxå.


Imorn jobbar jag 10-19 och ska på föräldra fika med emilia på dagis =)

får höra imorn efter deras vacination vad dom säger om emilias hosta, jag hoppas att det inte e nått farligt..

hon har hostat i 8 dar nu och haft feber hela förra veckan.. men nu känns det som att hon är på bättringsvägen, iallafall med febern och snuvan men hon hostar fortf.


jaja nej nu ska vi göra oss i ordning..

puss hej!!

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards