Ditte

Alla inlägg under november 2008

Av Caroline - 22 november 2008 18:40

Av Caroline - 22 november 2008 10:38

här är lite bilder från dagen på sjukhuset i veckan med emilia, j*vla sjukhus personal asså!!! *morr*

det stod att hon var leg. sjuuksköterska men det märktes inte hon stack kanylen fel på emilia, och jag har aldrig hört henne skrika och spänna sig så som hon gjorde, det gjorde ont i mitt hjärta så jag klappade till sjuksköterskan som jag sa åt att hon borde gå om sin utbildning!


Arg jag var, men vi har fått provsvaren iallafall och hennes njurrar fungerar perfekt båda två, hon e suuuper frisk!


vi ska gå och bada idag, jag och emilia =)

hon ska vila och äta lunch först bara sen så ska vi gå =) skulle ha gått redan igentligen men hon e lite trött redan och det e inge kul att gå dit om vi bara kommer vara där en liten stund, roligare om man kan va där ett tag =)


Jag går ju själv med henne så jag kan inte ta kort =(


det snöar ute oxå.. hehe få ta på oss vinterkläder och gå ut i snön oxå, det e ju kram snö ute =)


ne men vi hörs nu ska jag gosas med henne!


Niclas e jätte bakis idag, hahahaha!!!

Av Caroline - 18 november 2008 15:28

Av Caroline - 18 november 2008 15:21

I dag när jag hämtade emilia så var det ingen rolig syn.

Alla barnen på dagis var jätte gnälliga, larmet hade gått så ingen av alla barn hade sovit så speciellt länge så alla hade varit gnälliga och bråkiga idag.

stackars personalen =(


Nu har hon fått en banan och sitter med sina nappar i sin fotölj och kollar på barnkanalen, hon e jätte trött.

det blir en super tidig kväll för henne ikväll, men det gör inget det ska bli en tidig kväll för mig med, ska ju till sjukhuset imorn hon och jag och kolla hennes njurar.

7.35 går pendeln... sen ska vi va där i 5 timmar... suck..


på lördag ska vi gå och bada jag och emilia, jag har frågat nathalie och nicole om dom vill följa med, vi skulle höras senare i veckan om det. vore kul om dom gjorde det =)


A ska ut på dravader i helgen, modig du e :P


Niclas ska ut med jobbet på freda, så han komemr ligga helt död på lörda och vara seg på söndag så därför tänkte jag att jag skulle göra något med emilia så han kan få tycka synd om sig själv ;P


Ne, jag har slagit in julklappar i dag till ett par stycken. =)

Nu e julen snart här  =)


Nyår firas hos mamma som jag tänkte att vi skulle göra, vi åker dan innan nyår, på kvällen =)


Ska skicka upp ett kort på syster, hon har klippt sig :P

hahahaha


Ne nu ska jag krypa ner med emilia och mysa med henne =)


ha det bra puss och kram

Av Caroline - 15 november 2008 08:22

Av Caroline - 13 november 2008 19:07

Av Caroline - 12 november 2008 21:02

jag kan ju börja med livet på jobbet, trivs så enormt mycket, jag e glad varje dag jag ska till jobbet =)

det finns sånna som förgyller min dag lite extra där även, tack tjejer =)

var på personalfest i fredas, måste erkänna att jag var lite skeptisk till om det skulle va kul eller inte.. började rätt segt, men fy bubblan vad vi hade kul!!

Oskar och jag röjde på garbo, vi dansade med "the old ones" jag har inte vare så full men haft så kul på sjukt länge som i fredas, men människor som jag inte ens känner egentligen. men det klickade så fort mellan oss alla så det var skit kul faktiskt!

Dom håller på att skicka mess nu om att dom vill att jag ska med ut ikväll med men det har jag ingen ork till, har legat i sängen i dag och degat med huvudverk som heter duga!

så nästa gång =)

jag e nyfiken på vart alla kort i från festen tog vägen... hmm... kommer väl upp snart på någon anslagstavla på jobbet hehe ^^


Men annars så lever livet på, har köpt ett nytt sovrum i dag, ny säng med tillbehör.

vart som ett helt nytt sovrum, så j*vla nice vart det. super nöjd, sängen vart väl en aningen mindre än förra... eller ganska mycket mindre.. från 220 * 200 till en 160 * 200... men men blir mer närhet.. funkar det inte så får man väl byta säng igen.. jag ville ha större men niclas trode att det här skulle duga gott och väl.

vi får se.. har inte prövat lägga mig än....


Emilia mår bra, hade magsjuka i helgen, hon kräktes som en jag vet inte vad.. mellan kl 13-20 kräktes hon 16 ggr... stackars min bebis!!!

vi har börjat prata lite flyktigt om när nästa bebis ska komma och vi vill ju helst inte nu eftersom jag precis har börjat nytt jobb och allt börjar komma in i banorna igen.

men man vet aldrig vad som lurar runt hörnet, ska testa mig vid löning.. har inte haft min röda tant på 3 månader nu........... ^^

men vi får se vad framtiden bjuder på.


efter års skiftet ska jag börja träna på gym, ja jag vet att jag har sagt det länge nu men jag SKA verkligen göra det, har köpt mig ett gym kort redan som ska börja gälla efter nyårs skiftet för att jag ska se resultat från en bestämd tidpunkt.

Niclas har vare sjuk så mycket nu så han har inte tränat på jätte länge..


Ja vad finns det mer att skriva..

jul och nyår?? vad händer??


över jul ska vi va hemma, och nyår ska vi upp till norrland, hem till mamma.

har inte firat nyår på sjukt många år tillsammans med mamma. men ska ikke dricka, har blivit lovad av mamma att hon ska sitta nykter med mig med =)

ja sen då...

finns inte så mycket mer att skriva om... emilia växer och brlir bara större nu väger hon 11 panner ;P trots att hon har vare magsjuk i helgen.


ne nu ger jag upp vet ikke vad det finns mer att skrive om..


puss och hej ^^

Av Caroline - 3 november 2008 12:29

Hejgen hos agge var rolig =)


Igår firade vi niclas, och det kom en massa människor över, emilia vart över spelt och ramlade först och slog upp läppen på insidan, så hon har tandläkartid imorn för att se vad som har hänt, OM det ens har hänt nått.


sen så ramlar hon en gång till på gång gärnet och får sig en blå tira!

inge bra alls, men idag så ser det inte så farligt  ut som jag trode det skulle bli.


emilia e hemma i dag och imorn från dagis för att va med niclas =) han e hemma =)

jag jobbar 19-22,15 i dag och imorn 9.30-18.30, onsdag 15-22.15, torsdag 9.30-18.30 och sen freda 9.30-18.30


sen e det personalmöte imorn och personalfest på freda, med utgångspunkt till garbo, men jag vet inte om jag ska ut alls, bara va med på give away partyt innan på ica.

det har vare lite mycket för mig nu på sistonde tycker jag.

förra helgen hos linda, och nu i helgen som va hos agge och sen nu i helgen som kommer personalfest.. ne jag har fakiskt barn, så jag tycker att nu hare vare mycket så nu ska jag va hemma till helgen och bara va med mina kärlekar!


kankse köpa lite gotti till helgen och mysa =)


Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards