Ditte

Alla inlägg under december 2009

Av Caroline - 31 december 2009 18:44

Gott nytt alla!!! själv blir det lugnt.. Emilia har spytt slem hela dan, Niclas har feber och jag jobar natt imorn så det är bara till att va hemma och skåla in det nya året med lite cola =)


Men hoppas ni får en underbar kväll =) puss


  

Av Caroline - 31 december 2009 18:24

 

Lovar du att vara ärlig? Ja!


Du heter: Caroline


Beroende av:  familjen, jobbet och mina vänner


Vad tror folk om dig? att jag är för naiv och vill för mycket


Stämmer det? antar det...

 

Vad får du oftast komplimanger för? mitt leende och ögon.

 

Hur imponerar man på dig? kärleksfull och uppvaktande


Brukar du skratta för dig själv? haha aa ganska ofta


Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "jag vågar inte chansa, jag skickar vidare skålar för dig lite senare puss"

 


Var bor du? Sundbyberg

 

Trivs du där? Ibland o ibland inte
Sprit, cider, vin eller öl? det som passar för humöret då jag dricker


Brukar du bli för full? har hänt.. men det var länge sen nu..


Låt som när du är ledsen sörjer till? hmm.. de kan vara många de..
Vad har du för mobil operatör? TRE


Är du allergisk i mot något? Kiwi


Nästa mål i ditt liv? Upp ett steg till i karriären och dessutom lära mig att prioritera bättre.


Hur svarar du i mobilen? Beror på vem som ringer..


Vem ringde du senast? Mamma
Antal timmar sömn inatt? 5½ timma


Sov du ensam? Nej, sov med älsklingen och Emilia

 

Brukar du komma i tid? alltid

 

När mår du bra? när det går bra

När blev du fotad senast?
 på Alex 20 års dag

 

Hur känner du dig nu? trött, utarbetad, fylld av känslor

 

Vanligaste färg på dina kläder? Svart, jenas å blått

 

Vad tycker du om fötter? om fötter???

 

Vilka saknar du? många..

 

Hade du en bra kväll igår? jobbade igår...

 

Favorit dryck på morgonen? exotiska fruktjucie

 

Rakar du benen? ja

 

När brukar du oftast gå och lägga dig? mellan 21-23

 

Är du blyg? skulle inte tro det

 

Vill du hellre ha mail än brev? Nä, brev är roligare :)

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det gör jag!!=D

 

Är du nöjd med ditt liv? jag är nöjd, men det går alltid att bli bättre

Är du bortskämd? ja det skulle jag nog kunna säga att jag är

 

Vad gör du i morgon? jobbar natt, inventering..

 

Vad är det värsta du vet? falskhet,otrohet,oärlighet o VINTER



Vilken kändis tycker du är en bra förebild? ingen aning asså..

Har du bra vänner och äkta vänskap?  ja de har ja



 

 En speciell dag du minns? 26 januari 2002 då jag och niclas blev tillsammans och 15 juni 2007 då emilia föddes

 

 Hur gammal är du? 23

 

Är du kär? kär var man väl när man var liten??

 

Om fem månader? då är det vår och allt är underbart

 

Du samlar på? pennor på jobbet haha

 

Gröna eller röda äppeln? äter inte äpplen

 

Vem ringer du när du är arg/ledsen? pappa

 


Gillar du golf:

 

Vilken tid gick du upp idag? 4:35

 

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja

 

Har du strumpor på dig nu?  Ja!

 

Är det okej att gråta:? Självfallet

 

När grät du senast? julafton....

 

Vad skulle du göra om du vann en miljon? massor..


 

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?  Nej.

 

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Vid 7-8, har ju barn...

 

Har du piercing? nej har tagit ut alla..

 

Vill du gifta dig? Ja, en dag så

 

Solar du ofta? kommer och går..

 

Är du bra på att laga mat? Ja det sägs så :P

 

Tre saker du vill ha varje dag?  kärlek, kramar o humor..

 

Är du flygrädd? nopp

 

Roligaste ämnet i skolan? sy slöjden

 

Tråkigaste ämnet i skolan? matte och kemi

 

Badkar eller duschkabin? duschkabin

 

Hur vig är du?  just nu... neeeee men ge mig en vecka så :P

 

Tre saker du absolut inte kan göra? lägga nycklarna på bordet, gå på A brunnar, kan heller inte va utan min mobil..

 

Är du musikalisk? jaaooo... neeaajjj... jag vet inte lite kanske??

 

Antal döda krukväxter i hemmet? 1 hahaa min palm som vi toh in från ballkongen... den dog när den kom in..

 

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

 

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Nej

Bästa känslan?
Kärlek och bekräftelse

 

Värsta känslan? Svek

 

Vilken är din favoritglass? äter inte glass....

 

Favoritpizza? den onde

 

Tror du på ett liv efter döden?  Japp

 

Har du vunnit en prispokal någon gång? japp

Tycker du om sushi:
nej

 

Vad äter du helst när du ser på film: Chips och dip

 

Bor dina föräldrar tillsammans? Nej

 

Har du egen trädgård? nej

 

Har du tandläkarskräck? nej

 

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska

Vilken ögonfärg har du?
Mörkbruna

 

Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja

 

Vilket är ditt favoritdjur? Hund!

 

Biter du på naglarna? nej


Röker du? ja


Hur ofta tränar/motionerar du? Sällan!


Senaste låt du hörde? ge mig en ros med Lasse Stefaz

Bär du glasögon eller linser? läs brillor bara
kan faktiskt varken säga bu eller bä... har aldrig prövat
Vad är det finaste du fått? Emilia
Vad använder du för shampoo? E´lvital

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? beror på hur mycket jag hinner göra av med men kanske 500??

Av Caroline - 20 december 2009 19:39

Snart e den här, jag längtar så, för då kommer mamma med familj hit =) saknar dom så..

blir lätt så när man inte ses så himla ofta ( typ 1 gång om året... *snyft*)


Jag jobbar och står i som vanligt =) jobbar 7-16 måndag och 7-17 på tisdag, sen blev det en 10-19 på onsdag istället för 13-22.15 =) SKÖNT!!


Kan jag va med mamma och alla =)

Är ledig julafton, såå skönt =)


Jag vet inte vad jag ska skriva... jo jag har ringt proforma om mitt bröst.. min läkare har ju självklart semester till efter nyår haha

så jag får vänta med en koll på bröstet som känns as mycket fel.


annars lunkar det på som vanligt, jobb, äta, muggen, duschen, va med familjen och sova =P

Men efter nyår så ska jag ändra på mig, göra som Nikolina, prioritera bättre i livet =)


Vi hörs massa jobb imorn, värsta veckan blir det =) men skönt när det går bra =)

puss

Av Caroline - 16 december 2009 20:31

När saker och ting i Ditt liv nästan har blivit för mycket för Dig att hantera, när dygnets 24 timmar inte känns nog, kom ihåg majonnäsburken och två koppar kaffe:

En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål på bordet framför sig. När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den upp till kanten med golfbollar . Han frågade sedan sina studenter om burken var full. Studenterna samtyckte till att den var det.

Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken. Han skakade den lätt. Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna. Återigen frågade han studenterna om burken var full. De höll med om att den var det.

Därefter lyfte professorn upp en ask med sand och hällde sanden i burken . Sanden fyllde upp resten av tomrummen. Han frågade ännu en gång om burken var full. Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'ja'.

Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått under bordet och hällde hela deras inne-håll i burken , vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum som kunde finnas kvar mellan sandkornen. Studenterna skrattade.

Nu, sa professorn medan skratten klingade ut, vill jag att ni tänker er att den här burken representerar ert liv.

Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

Småstenarna representerar andra saker som betyder något , som hem, jobb och bil.

Sanden representerar allt annat - småsakerna.

Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen.

Samma sak är det med livet. Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig.

Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn. Ta med din partner ut på middag. Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt. Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något.

Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand.

En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar.

Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän

Av Caroline - 11 december 2009 15:08

Jag är så spänd över att jobba imorn =) jag längtar verkligen =)


Har precis hämtat Emilia från dagis, hon har haft skit kul på dagis =)

Så nu blir det en helg hemma med pappa för hennes del =)


Grattis min gumma på 24 års dagen!!


Synd Gumman att du inte klarade det, men nu vet du till nästa gång vad du inte ska göra =)

Jag håller tummarna för dig hjärtat!


Linda, akta ryggen när du ska skura med tvål ;P

Av Caroline - 11 december 2009 11:23

Jag vill bara säga att jag orkar inte ha med er att göra längre!

Det har varit en resa att lära känna er, men nu har ni gått över min sista tröskel. Jag tycker att vi kan vara vuxna nog att hälsa på varandra på stan eller dagis..

Men mer än så har jag varken tid eller ork med längre.


Hoppas ni får ett lärofyllt liv och att ni får det bra.

Det här är det sista som jag har att säga till er. Ni har sjunkit för lågt för min smak, och det finns ingen väg tillbaka, inga ord som kan ändra det som kommer nu att ske.

Det finns inge mer förlåtelse i mitt hjärta, ni har gått för långt, vi har gått för långt ifrån varandra den här gången, det finns ingen väg tillbaka..


Tycker det är synd att våra barn ska få lida för det här, dom gillar ju varandra men dom kanske växer upp och blir bättre människor och kan umgås som riktiga vänner gör.


Ha det bra nu R och N!

Av Caroline - 11 december 2009 10:28

1 256 besökare den här månaden redan... och det är bara Linda som har skrivit en komentar...

Massa nyfikna strutar som läser men lämnar aldrig en komentar ..

kanske ska börja med lösenord...


Vill du fortsätta läsa min blogg så säg till...

Av Caroline - 11 december 2009 10:20

LASSE STEFANZ med låten "Ge mig en ros"


Jag blir så varm när jag lyssnar på den =)


Jag och niclas kunde inte hålla oss från att öppna en julklapp ;P så nu har vi öppnat ett paket.

Det var två mössor som det stod "Emilias mamma" respektive "Emilias Pappa"

HI HI



Nej men nu ska jag plocka ihop lite här hemma =)

Emilia är äntligen på dagis, hon hade så kul, så hon fick vara kvar :P


Puss hej!!

Presentation


En helt vanlig tjej som älskar sin dotter och gubbe och njuter verkligen av livet just nu!

Det går bra nu =)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag bi bättre på att uppdatera??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards